Maserati Coupe

2.24V Il Bastardiksi nimetty harvinaisuus
Hinta:
18900 €
Vuosimalli:
1991
Mittarilukema:
106000 km
Käyttövoima:
Bensiini
Vaihteisto:
Manuaali

Vuosimalli

1991 (ensirek. 05 - 1992)

Moottori

2,0 Bensiini

Vetotapa

Takaveto

Katsastettu

05 - 2021

Mittarilukema

106000 km

Vaihteisto

Manuaali

Tekniset tiedot

  • Teho ( kW ): 177
  • Henkilömäärä: 5
  • Ovimäärä: 2
  • Kuljettajan puoli: Vasemmalla

Sisätilat ja mukavuudet

  • Ajonvakautusjärjestelmä
  • Ilmastointi: Automaattinen
  • Huoltokirja: Paperinen

Lisätiedot

Vielä täksi kesäksi Mase alle!!! Hieno!! ja pörisee nätisti, mutta herraskainen ajaa !!r, r, Palvelemme normaalisti myös korona-aikana. Etäkauppa ja kotiintoimitus mahdollinen sopimuksen mukaan. r, Räätälöimme rahoituksen sinulle aina sopivalla kk-erällä ja 0 % käsirahalla. Rahoitusaika 1-72kk. Automme ovat ennakkotarkastettuja. Tervetuloa tekemään mutkattomia autokauppoja kauempaakin.r, r, Maserati 222 TÄSSÄ ON HARVINAISUUTTA KERRAKSEEN, UPEA MOOTTORI, MAHTAVAT AJO-OMINAISUUDET OTTAEN HUOMIOON ETTÄ ON MUSEOIKÄINEN AUTO 2,0 litrainen V6 moottori Tupla-turbolla. >Komeat murinat ja peukkuja satelee liikenteessä.Kattava historia löytyy.


CORONA (COVID-19)-ohjeistuksemme asiakkaille:

1. Ota etukäteen yhteyttä puhelimitse ja sovi tarjouksista, koeajoista sekä kaupoista.

2. Asiakkaille käsienpesumahdollisuus asiakastapaamisen alussa.

3. Me pyyhimme autojemme yleisimmät kosketuspinnat ennen ja jälkeen koeajon. Avaimet eivät liiku kädestä käteen, vaan pöytäpinnan kautta.

4. Jos tunnet olosi kipeäksi, olet juuri tullut ulkomailta tai olet muuten paljon ihmisten kanssa kosketuksissa, voimme varata auton varausmaksulla ja odotella varoajan yli kunnes olet oireeton (5pv).

5. Asiakaskohtaamisissa tervehdimme sinua etäältä ja pidämme välimatkan vähintään 1m koko asiakastapahtuman ajan.

Näillä varotoimilla osaltamme teemme ennakoivaa työtä pandemian leviämisen ehkäisemiseksi. Tervetuloa terveille autokaupoille!


Nyt on tarjolla Maserati Biturbo –sarjan paha poika, Maserati 2.24v.



Italiassa autoa kutsuttiin tuttavallisemmin lempinimellä il Bastardo. Tällä pienellä urheiluautolla pystyi nimittäin tarvittaessa pitämään mutkateillä aikakauden suuret sankarit, kuten Testarossan ja Countachin kevyesti takana. Vaikka Testarossa kiihtyikin nollasta sataan kolme sekunnin kymmenystä Maseratia nopeammin, niin tuplaturbonsa ansiosta Maserati kiihtyi viitosvaihteella peräti kaksi sekuntia Testarossaa nopeammin 80:stä 120 kilometriin. Eli normaalissa ajossa ja normaaliessa ajotilanteissa Maseratin suorituskyky oli tuolloin suorastaan tyrmäävä. Tämänkin päivän mittapuulla autoa voi kutsua mukavan ripeäksi. Ainakin ajaminen tällä on todella hauskaa ja kaikista muista autoista poikkeavaa.



Maserati 2.24v Phase II on Maseratin kaksilitraisten ja neliventtiilisten tuplaturbojen viimeisin ja kehittynein versio. Kyseistä mallia on valmistettu vuosina 1991-1993 Italian markkinoille ainoastaan 254 kappaletta.



Kaiken kaikkiaan Maseratin upeaa neliventtiilistä 2.24v –mallia tehtiin vuosina 1987-1993 vain 1147 kappaletta, joten suhteellisen harvinaisesta autosta puhutaan perusmallinkin osalta.



Ulkonäöllisesti Phase II erottui tavallisesta 2.24v:stä Marcello Gandiinin suunnitteleman faceliftin ansiosta. Phase II:sen tärkein uudistus oli kuitenkin Getragin 5-vaihteinen vaihdelaatikko, joka kestää vanhempaa ZF:n dogleg-laatikkoa paremmin kasvanutta tehoa ja vääntöä. Ja kakkosvaihdekin menee jo kylmänä päälle. Auton alle vaihtuivat lisäksi Shamalista tutut OZ:n 16-tuumaiset vanteet ja aiemmin lisävarusteena ollut KONIn elektronisesti säädettävä jousitus tuli nyt vakiovarusteeksi. Muitakin muutoksia tehtiin auton takajousitukseen. Gandinin facelift oli selvästi onnistunut, sillä moni tavallinen 2.24v on muutettu jälkikäteen ulkonäöllisesti vastamaan Phase II:sta.



Tämä kyseinen yksilö on kulkeutunut pohjolaan vuonna 2006. Ensin Ruotsiin ja sieltä Suomeen. Auto on erittäin hyvässä alkuperäiskunnossa. Se on täysin ruosteeton ja auton maalipinta on kauttaaltaan alkuperäinen ja hyvässä kunnossa. Myös auton sisusta on erittän siisti ja täysin ehjä. Kun autoa katsoo tämän päivän silmin ja vertaa sitä muihin lähes 30-vuotta vanhoihin autoihin niin puheet Maseratin huonosta laadusta tuntuvat täysin käsittämättömiltä. Tässä ei nahkapenkit pussita eikä maalissa ole appelsiinipintaa niin kuin monessa puolta nuoremmssa saksalaisessa laatuautossa. Auton edellinenkin omistaja oli pitkäaikainen Maserati-harrastaja, joten autosta on pidetty hyvää huolta. Auton alkuperäinen huoltokirja on tallessa ja lähes kaikki kuitit viimeiseltä kymmeneltä vuodelta löytyvät myös.



Maseratin kaikissa neliventtiilissä tuplaturboissa on sekä jakopään hihna että ketju. Hihnan vaihto näissä sujuu normaalisti, mutta moottorin takapäässä sijaitseva ketju voidaan vaihtaa vain siten, että moottori otetaan autosta ulos. Ketju pitäisi vaihtaa 75 000 kilometrin välein, mutta harvassa autossa on tätä ketjua koskaan vaihdettu. Kaikki omistajat eivät edes tiedä sen olemassaoloa.



Tämän auton moottori otettiin ulos vuonna 2018 ja käytiin kokonaan läpi. Sekä ketju ja hihna vaihdettiin, venttiilit säädettiin ja kaikki tiivisteet uusittiin. Samalla uusittiin kytkinpaketti. Kokonaiskustannukset olivat lähes 7000 euroa. Autolla on ajettu tämän remontin jälkeen alle 2000 kilometriä, joten edessä on runsaasti huoletonta ja edullista ajoa.



Vuonna 2019 autoon uusittiin renkaat, katalysaattori ja lambda-anturi. Samalla tilasin tehtaalta autoon syntymätodistuksen, jonka mukaan auto on valmistettu lokakuussa 1991. Auton saa siis museorekisteriin jo ensi vuoden lopulla. Samalla autoon tilattiin Trafilta poikkeuslupa, jonka ansioista autoa ei tarvitse museorekisteröidä vähäpäästöisenä, joten museorekisteröinnin yhteydessä katalysaattorin voi halutessaan poistaa. Tänä keväänä auton keväthuollon yhteydessä vaihdettiin virranjakajan kansi ja pyörijä, joten pelkästään viimeisen kahden vuoden kuitit ovat yli 8000 euroa. Ilmastointikin on juuri täytetty, ja puhaltaa todella kylmää.



Tässä voi todellakin olla ainutkertainen tilaisuus hankkia yksi aikakautensa kiehtovimmista urheiluautoista sen kuntoon nähden todelliseen sopuhintaan. Alle 20t euron ei 2.24v Phase II:ia myydä Euroopassa tänä päivänä enää missään kunnossa. Näitä on yleensä tarjolla kolmea eri sorttia. Suurin osa myyntiin tulevista on niitä jossain elämänsä vaiheessa vääriin käsiin joutuneita. Näiden kunto on aina arvoitus, auto voi olla loisto-ostos tai sitten ei. Sitten myyntiin pompsahtelee todella vähän ajettuja, mutta pitkään seisoneita autoja, jotka vaativat auton perusteellisen läpikäynnin sekä mittavat huollot. Kolmas ja pienin ryhmä on siten nämä harrastajien käsissä pysyneet, säännöllisesti ajetut ja säännöllisesti huolletut yksilöt.



Harrastajien määrä onkin kasvanut viime vuosina ja yhteisistä Facebook –ryhmistä löytyy aina apua, neuvoja ja vertaisfiilistelyä. Varaosia löytyy helposti netin kautta, sekä uusia, että purkuautoista poimittuja.



Vaikka Maserati oli 80-luvulla tekniikaltaan ehkäpä se kaikkein eksoottisin urheiluauto, niin nykyautoihin verrattuna näiden tekniikka on hyvin selkeää ja yksikertaista korjata ja ylläpitää. Näissä ei nimittäin ole juurikaan elektroniikkaa. Kaikki modernit lastenvahdit loistavat poissaolollaan; ei luistoestoa, ei ajovakaudenhallintaa, ei edes ABS-jarruja eikä ainuttakaan aribagia. Vain kuski, kone ja tie.



Lisää tietoja, kuten esim. Maseratin alkuperäinen korjaamokäsikirja löytyy täältä:


http://www.maserati-alfieri.co.uk/alfieri00a...



Ja ajofiilistelyä perus 2.24v:stä löytyy täältä:


https://www.youtube.com/watch?v=jliYvY30VuM
Näytä kaikki

Ota yhteys myyjään

Jätä viesti